7 simple tips til den fysiske forretning
1. Online tilstedeværelse
Den digitale opgradering af din forretning kan bidrage med et væld af fancy markedsførings termer, som top-of-mind, (så kunden tænker på dig som det første) - positionering (Dit brand står klart og tydeligt for kunden), mersalg og nem shopping tilgængelig for kunden, samt at brand relationen og kunderelationen forstærkes. Hvis du eksempelvis er til stede på sociale medier som kunde segmentet anvender, så kan du fange kundens opmærksomhed hver eneste dag.
2. Cirkulær emballage med stofposen
Den bæredygtige tilgang til emballage giver ekko i detailbranchen. Der kommer større fokus på bæredygtige emballager, minimering af spild og mere cirkulær økonomi. Mindre engangsemballage og mindre køb og smid væk. I denne tilgang er stofposen/shoppingposen/bomuldsnetten/muleposen blevet utrolig populært - og de fleste forbrugere har altid lige en stofpose med på indkøb. Giv din kunde en stofpose med, og forøg kundeservicen med en eksklusiv pose der kan genanvendes mange gange.
3. Nytænkning af eksklusiv hand-over med silkepapirspakken
En nyere tendens vi ser efter, at plastposen ikke må udleveres gratis er at fysiske butikker finder nye metoder til en eksklusiv hand-over af produkter - nu hvor mange fravælger en pose. Pak din vare i silkepapir, og giv pakken et lille fold, så der er plads til kvittering i foldet.
4. Udlevering i gaveposer er et hit
Den almen kendte bærepose af plast skal koste min. 4 kr. for din kunde ved udlevering i butik. Men poser uden hank må udleveres gratis, det vil sige at du gerne må udlevere gaveposer og poser af papir som bagerposer og cellofanposer gratis. Nogle af poserne fås tilmed i store størrelser, så de kan rumme større dele som bluser og bukser.
5. Genbrugs etiket på pose eller silkepapir
Sæt en etiket med et bæredygtigt statement af 100 % genbrugspapir, og sæt skub i din storytelling, og fortæl om jeres bæredygtige tiltag når det kommer til emballage og produkter. Det giver goodwill og gode point på CSR kontoen.
6. Indpakning af gavekort i fine postæsker
Postæsken i farver har været en bestseller i årevis, og populariteten skyldes måske, at æskerne har et super fint udtryk i moderigtige farver, så de kan genanvendes til opbevaring eller gå ind i en recirkulerbar cyklus. Derudover er æskerne fremstillet lokalt og miljøvenligt med FSC(r) mærket. Postæske 10 har den perfekte størrelse til gavekort og små artikler.
7. Æske til accessories
De nye æsker fra Jakodan fremstår som en eksklusiv æske inspireret af japansk æstetik. Størrelsen passer perfekt til accessories som hårklemmer og hårbånd, og tilføjer pakningen et yndefuldt look med det unikke design. Et silkebånd i toppen giver et smukt finish.