Helt naturlig emballage trendMange af os er nærmest opvokset med udtrykket ”reduce, reuse, recycle” i vores ordforråd.
I dag er det vigtigt, at din virksomhed afspejler de samme værdier. Ikke kun for at hjælpe miljøet, men også for at øge brandloyaliteten blandt miljøbevidste forbrugere.
Tidligere valgte designere tungere materialer, såsom træ og tykt glas, til deres emballering, for at få produkterne til at se mere luksuriøse ud. Den naturlige tilgang er nemlig at tilføje flere udsmykninger og materiale for at hæve den opfattede værdi af en pakke. Dog har dette ændret sig for den moderne forbruger! – Forbrugerne finder ikke længere overemballering luksuriøst, men ønsker i stedet ”back to nature” naturlige pakker.
Og med de nyeste innovationer i emballageindustrien, udelukker flot design og miljøvenligt emballage ikke længere hinanden. I dag hvor bæredygtig emballage har alle de samme fordele som ved andre typer emballager, er det en no-brainer at vælge indpakningsmuligheder, der ikke påvirker naturen og miljøet negativt.