12:15 5-9-2019
KUNDECASE: Barberklingen
Iværksætteriet Barberklingen begyndte med en almindelig shoppingtur, der skulle købes ind til lasagne og så skulle der købes nye barberskrabere både til iværksætter Michael og til kæresten. Det blev en dyr fornøjelse, og idéen om et billigere alternativ opstod.
Jakodan
Idéen opstod
Tilbage i supermarkedet, satsede Michael på, at finde en god skraber, så der købtes 4 forskellige til kæresten og 4 til Michael selv. Regningen lød på 500 kr. – præcis der indså Michael, at der måtte findes alternativer, og han fik idéen til Barberklingen.

Herefter begyndte Michael at søge en leverandør, og besøgte mange fabrikker og leverandører rundt om i verden, for at undersøge markedet til bunds. Ud fra besøgene kunne der udvælges de bedste leverandører, som kunne levere en kvalitet som kun entusiaster ville godkende.
Jakodan
Jakodan
Jakodan
Alternativet
Resultatet af Barberklingen blev en moderne konstellation af en online shop, hvor der kan købes billige barberskrabere direkte hjem til postkassen, og derefter kan der eftersendes nye blade på abonnement, hvor der kan vælges online hvor ofte der skal sendes opfyldning.

Når emballagen ikke er skrabet
Fra begyndelsen anvendte Barberklingen standard emballager som små sorte postæsker fra Jakodan, her i æsken lå skraberen fint i træuld med en snor omkring med manillamærke, samt en personlig hilsen herpå.

Barberklingen fik hurtigt succes med iværksætteri eventyret, og med større volumen på pakker opstod muligheden for, at gå over til emballage med logotryk. Barberklingen får i dag trykt boblekuverter med logo i brun og hvide varianter, med et flot fuldmønsteret print af barberknive.